Candida-dieet.nl
Overwin candida met voeding en levensstijl

Ontbijt

Quinoapap met kokosmelk

Als je wel eens quinoa eet, dan weet je dat dit zaadje gemakkelijk verteerbaar, voedzaam en heel erg lekker is. Meestal wordt quinoa ingezet als vervanger van rijst bij de hoofdmaaltijd, maar wist je dat je het ook een heel goed kunt gebruiken voor het ontbijt?

Een warm ontbijt is niet iets waar Nederlanders over het algemeen aan gewend zijn. Er wordt vaak gedacht dat het veel tijd kost en daarom kiezen we vaak voor de gemakkelijke optie: een boterham, croissant of cracker.

Quinoapap is heel gemakkelijk en snel te maken, zeker wanneer je de quinoa de avond ervoor al kookt. Je gooit het in een steelpannetje met een flinke scheut kokosmelk (want daar houdt Candida houdt helemáál van), brengt het aan de kook en klaar is Kees. Je kunt er wat chiazaadjes bij gooien, of het gebroken lijnzaad. Beide zijn heel goed voor je darmen en chiazaad zit bomvol anti-oxidanten. Voeg er wat kaneel aan toe voor een wat zoetige smaak en smullen maar!! De quinoa in dit recept is heel gemakkelijk te vervangen door gierst (let op: dit is iets anders dan gerst!), rijst, amaranth of boekweit.

Geschreven door FleurOV op dinsdag maart 31, 2015
Permalink - Tags: albicans, antibiotica, candidiasis, darmflora, diarree, eczeem, gist, gisten, jeuk, schimmels, vagina, darm, darmklachten, infectie, probiotica, vaginale, kokos, anti-candida, bestrijden, candida-dieet, dieet, voeding

« Gist en schimmel - Lunch »